Rezuwanati Abdul Rahim...Lebih dikenali dengan panggilan ITA...WAWA....ATIH......Anak kepada Abd Rahim n Fuziah.Isteri kpd Eddie Norisham,Ibu kpd Mamat ,Kekin,Ijoy n baby eary serta menantu kepada kedua mertua ku.Berkerja dalam bidang travel..huhuhu(wanita bekerjaya rupa nyer aku nie).Insan biasa yg sering memaafkan dan ingin dimaafkan...Pun begitu x mudah melupakan kenangan2 silam..(bukan pendendam..ok)

Saturday, November 6, 2010

Mereka lah racun dan mereka jugalah penawar nyer

Nie lah anak2 yg telah aku kandungkan 9 bulan 9 hari dan yg telah aku lahirkan..
Aku masih belum boleh dikatakan ibu yg telah berjaya dlm mendidik krn aku masih cuba dan terus mencuba menjadi kan mereka berjaya....
Tapi perjalanan dlm mendidik mereka aku mengharungi gembira dan duka...
Tahun nie abg n kakak (anak perkahwinan suami ku yg pertama)tinggal bersama kami....
Setalah lama tinggal bersama mama mereka....Sekarang giliran suami ku pula....
Bertambah lagi cabaran bagi ku mendidik mereka berdua agar dpt menerima ku sebagai ibu mereka...
Dan juga adik2 mereka...Mereka satu BIN bermakna satu darah mungkin ini dpt memudah kan aku dlm mendidik mereka berlima....(sorry x sempat plak upload gambar kakak ngan hafis)

Alhamdulillah biarpun mereka nakal (buat darah aku naik)tp mereka pandai ambil hati aku kembali...
Kakak...........
Anak dara dah umur pun dah 14 thn.....
Cabaran besar buata ku.....Tetapi kakak sering aku jdkan kawan buat beborak agar x de sempadan antara kami berdua.
Aku sering menjadikan kan diri rujukan buat kakak....


Hafis......
Anak bujang plak umur dah 13 thn...
Tahu lah lelaki kerap gak merayau......Fening gak aku.....
Tp Hafis pandai amik ati bila dia dah buat salah atau buat aku marah.....

Mamat....
Sedang lasak meningkat naik umur 8 thn....
Aku kerap suruh mamat belajar sbb dia anak lelaki sulung ku....
Bukan aku x harap kakak n Hafis membantu ku....
Tetapi mereka masih ada mama...Sebaik mana pun aku x sama n x dpt tandingi mama mereka....
Alhamdulilah..buat masa nie mamat cemerlang dlm pelajaran.....
Thn nie last exam dpt no 3..Thn dpt msk class no 1 dpt jadi pengawas plak....
Rezeki mamat,,,syukur....

Kekin......
Anak dara ku.....umur 6 tahun...
Manja gila tp bukan dgn aku  ngan mak long n nenek...
Suka glamour.....cantik2..vogue2....(ikut sapa tu)
Segala contest kat skolah dia nak masuk.....
Pernah wakil zon tau dlm pertandingan bercerita.....

Ijoy.......
Anak bongsu ku......umur 2 thn(tp akal mcm umur 4 thn)
Garang giler......Sumer org dia nak marah....
Tp bila merajuk ttp cari ibu biarpun baru lps gadoh ngan ibu.....
Ada gel rambut khas utk ijoy buat rambut pacak setiap kali nak kuar jejalan....
Suka mkn masakan yg podeh2...dan ....blug(sup )

Aku x pernah beza2kan mereka biarpun Kakak ngan Hafis hanyalah anak tiri ku....(anak hasil perkahwinan suami ku yg telah gagal)
Mereka ttp sama berlima....mereka lah racun n mereka juga lah penawar nyer......
Harapan ku agar satu hari ntn mereka akan menjadi anak yg berguna......
Mereka juga yg akan membawa aku n suami ke syurga...
Insaallah......

No comments:

Post a Comment